do góry

kilenda – ekonomia współdzielenia na przykładzie ubrań dla dzieci

Okres użytkowania odzieży dziecięcej, nosidełka dziecięcego i ubrań dla mam jest bardzo krótki. Wraz z partnerem - marką Tchibo - kilenda oferuje alternatywę: usługę wynajmu odzieży dziecięcej.

Każdego roku pozbywamy się ton tekstyliów. Spodnie, t-shirty i buty trafiają do pojemników na śmieci, a nawet do odpadów zmieszanych. Ubrania dziecięce są przypadkiem szczególnym - zazwyczaj nie są potrzebne przez długi czas, bo dzieci szybko z nich wyrastają. Kilenda, marka należąca do filii Interseroh Relenda, pomaga rozwiązać ten problem, oferując (obecnie na rynku niemieckim) produkty o dłuższej trwałości w ramach internetowej usługi "wynajmij i noś". Start-up wynajmuje wysokiej jakości ubrania dla dzieci, odzież macierzyńską, nosidełka i kompletne zestawy dla dzieci do lat trzech - wszystkie wyprodukowane w trybie zrównoważonej produkcji. Podejście oparte na ekonomii współdzielenia przedłuża żywotność poszczególnych produktów, co oznacza, że wystarczy produkować mniej nowej odzieży.

"Naszym celem jest doprowadzenie do zmiany świadomości w odniesieniu do odzieży. Chcemy, aby - zamiast kupować ubrania - ludzie skupili się na ich używaniu, dbając o nie i tym samym szanując zasoby wykorzystywane do ich produkcji. "

Hendrik Scheuschner założyciel kilenda

Współpraca służąca rozwojowi

Kilenda pozyskała Tchibo w roli głównego partnera strategicznego. Od stycznia 2018 r. Kilenda i Tchibo współpracują w obrębie platformy internetowej "Tchibo Share". Założyciel firmy Kilenda, Hendrik Scheuschner: "Tchibo dostrzega zalety modelu gospodarki współdzielenia i widzi w nim szansę dla swoich klientów i środowiska. Po omówieniu wielu możliwości wspólnej pracy, Tchibo zdecydowało się zaoferować część asortymentu odzieży dziecięcej do wypożyczenia. Nasza wspólna platforma pomaga zainteresować nowych klientów modelem biznesowym Kilenda."