do góry

Wprowadzasz na rynek krajowy produkty w opakowaniach lub opakowania? Masz obowiązek prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych

Obowiązek prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych jest jednym z wymogów prawnych ciążących na wprowadzających opakowania i produkty w opakowaniach (ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi). 

Pod pojęciem kampanii edukacyjnej kryje się każde działanie, mające na celu:

  • podniesienie stanu świadomości ekologicznej społeczeństwa;
  • dotyczące prawidłowego postępowania z odpadami opakowaniowymi;
  • uświadamiające o wpływie odpadów opakowaniowych na środowisko i zdrowie ludzi; 
  • informujące o dostępnych systemach zwrotu, zbierania, odzysku i recyklingu opakowań produktowych.

Jak wywiązać się z obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych?

1. Poprzez NFOŚiGW - przekazując kwotę w wysokości co najmniej 2% wartości netto opakowań wprowadzonych do obrotu w poprzednim roku kalendarzowym bezpośrednio na wskazany rachunek Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

2. Współpracując z organizacją odzysku opakowań - z tego rozwiązania skorzystać może każdy podmiot wprowadzający na rynek krajowy towary w opakowaniach, niezależnie od sposobu, w jaki rozlicza opłatę produktową.

Pomożemy Ci wywiązać się z przepisów prawnych i jeszcze na tym zarobić 

Sprytne rozwiązanie, które przekuwa wymogi formalne w realny zysk dla Twojej firmy. Interseroh pomaga przedsiębiorstwom realizować wydarzenia i akcje marketingowe, łącząc obowiązki środowiskowe z potrzebami komunikacyjnymi firmy. 

  • Przekonujemy, że edukacja ekologiczna nie musi być nudna i sztampowa. 
  • Udowadniamy, że nie musi być zbędnym, tylko „formalnym” wydatkiem. 
  • Sprawiamy, że edukacja ekologiczna staje się mocną stroną i przewagą konkurencyjną Twojej firmy.
  • Wpływa na korzystny wizerunek Twojego biznesu – nowoczesnego, odpowiedzialnego, godnego zaufania. 

Właśnie dlatego, w ramach kampanii edukacyjnej z zakresu ochrony środowiska, oferujemy:

  • pewność prawidłowego wywiązania i rozliczenia się z ustawowego obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych;
  • realizację dodatkowych dedykowanych akcji edukacyjnych;
  • skrojone na miarę pomysły – projekty edukacyjne proponowane przez Interseroh dają możliwość zrealizowania obowiązków ustawowych, a także – poprzez dobranie skali i formy obecności klienta – celów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu;
  • raport roczny z realizacji publicznych kampanii edukacyjnych.

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z nami