do góry

Jesteśmy jednością.

Nasza kultura korporacyjna „jesteśmy jednością” oznacza szacunek, komunikację i odpowiedzialność. Te wartości nas łączą - niezależnie od tego, jaką pracę wykonujemy w Interseroh, i niezależnie od naszego pochodzenia, przekonań lub wyboru partnera. Nawet patrząc jedynie na Interseroh w Niemczech, znajdziemy pracowników z 41 krajów w wieku od 16 do 67 lat. Pracujemy również nad zapewnieniem równych szans naszym pracownikom. Doceniamy różnorodność, interesujemy się współpracownikami i uczymy się od siebie nawzajem. Nasz model kompetencji odzwierciedla wspólne zrozumienie wartości i stanowi drogowskaz dla wszystkich pracowników. Jest też punktem wyjścia dla pobudzenia zaangażowania w realizację wizji bez marnowania – zero waste na co dzień: nie spoczywamy na laurach, ale staramy się znaleźć właściwe sposoby wypełnienia tej wizji.

  • 2019 Sustainability Magazine

    Zarządzanie surowcami w obiegu zamniętym – dla świata bez marnowania, bo tylko ten jeden świat mamy. W Sustainablity Magazine prezentujemy najnwosze przykłady projektów zakończonych sukcesem.

    Pobierz PDF

"Every one of us can make their contribution to a sustainable corporate culture. As Sustainability Ambassadors, our employees can present their own ideas and sustainable projects that contribute to the success of our company. A broad-based team promotes these initiatives throughout Interseroh: this keeps communication channels open and helps us develop sustainability as a continuous process. "

Paola Viehoff Team Leader Contract Services i Ambasador ds. Zrównoważonego Rozwoju w Interseroh

Inicjatywy pracowników na rzecz zrównoważonego rozwoju 

Razem możemy osiągnąć więcej. Dlatego nasi pracownicy aktywnie przyczyniają się do tego, aby Interseroh stał się bardziej zrównoważonym przedsiębiorstwem. Od 2016 roku nasi Ambasadorowie Zrównoważonego Rozwoju regularnie organizują Tydzień Zrównoważonego Rozwoju, angażując pracowników we wspólne sprzątanie, akcje z zakresu ekonomii współdzielenia oraz programy dojazdów redukujące emisje CO2. Bardzo popularna jest również miejska kampania rowerowa. Jej celem jest przejechanie rowerem jak największej liczby kilometrów w ciągu trzech tygodni, aby przyczynić się do ochrony klimatu i podnieść świadomość na temat potrzeby rozbudowy miejskiej infrastruktury rowerowej. W 2017 roku pracownicy Interseroh pokonali prawie 7500 kilometrów na rowerach. Pozwoliło to zmniejszyć emisję CO2 o ok 1 tonę, a także zaoszczędzić 675 euro, które w innym wypadku wydano by na zakup paliwa.

Wyjść poza schemat: dwa stopnie 

Firmy mają do odegrania kluczową rolę w powstrzymaniu globalnego ocieplenia. Jakie działania powinny podjąć, aby zmniejszyć globalne ocieplenie? Strategia przyjęta w ramach inicjatywy "Droga do ekonomii <2°" brzmi: "Osiągamy więcej, jeśli pracujemy razem." Dzięki interdyscyplinarnemu podejściu jednoczy ona różnorodne branże, specjalizacje i perspektywy w celu poczynienia postępów na drodze do wspólnego celu. Interseroh, razem z około 40 innymi firmami, jest aktywnym uczestnikiem tego pionierskiego projektu, który został uruchomiony przez Fundację 2° i WWF Niemcy.

Pomysły na rzecz zrównoważonej gospodarki

Jako eksperci z dziedziny gospodarki o obiegu zamkniętym, przekazujemy naszą specjalistyczną wiedzę budując dialog z badaczami, biznesem i opinią publiczną. Jednym z takich działań jest Centrum Zrównoważonego Zarządzania Korporacyjnego (Centre for Sustainable Corporate Governance), wspólna inicjatywa sektora biznesowego i badawczo-rozwojowego z siedzibą na Uniwersytecie Witten / Herdecke w Niemczech. Wspieramy tam grupę roboczą ds. recyklingu, a także rozwój normy "More Sustainable Business Food".

"Udział w pracach Centrum jest dla Interseroh dobrą platformą komunikacji z innymi firmami, które często dostarczają bodźców do rozwoju. Na przykład pomysł powołania Ambasadora ds. Zrównoważonego Rozwoju Interseroh zrodził się podczas dorocznej konferencji Centrum w 2015 roku. "

Stephanie Thiele Zrównoważonego Rozwoju Interseroh

Wspieramy również następujące projekty:

  • Projekty edukacji ekologicznej we współpracy z klientami (McCormick, Dell, Mlekovita) (Polska)
  • Eko ogród w Szkole Integracyjnej w Warszawie (Polska)
  • KidS (Köln)
  • Jugend am Werk (Austria)
  • Wiener Tafel (Austria)
  • Verein Albatros e.V. (Wiesbaden, Niemcy)
  • KidS (Niemcy)
  • Aktion Friedensdorf e.V. (Niemcy)
  • Erzbischöfliches Kinder- und Jugendheim St. Kilian (Niemcy)
  • Sponsoring dla Geyserhaus (Niemcy)
  • Czerwony Krzyż - honorowe krwiodawstwo (Niemcy)
  • DKMS (Niemcy)